Від ідентифікації ворожих армій до терапії психічних розладів: які несподівані рішення представила четвірка переможців IT Arena.
Цього року на Startup Competition IT Arena команди брали участь у двох категоріях: класичний трек та defense-трек. Переможці з обох треків поділили між собою призовий фонд у розмірі $30,000. Видання Мind провело інтерв’ю зі співзасновниками стартапів. У цій статті ми поділимося найцікавішими фактами про проєкти, які зайняли друге та третє місця. Раніше ми вже висвітлювали історії команд-переможців: eXtra Vision та Oko Camera.
Компанія була заснована рік тому, імена всіх її засновників залишаються в тіні, публічно відомий лише CEO Денис Собчишак. Все розпочалося з волонтерської діяльності: команда прагнула підтримати друзів і родичів, які перебували на фронті. "Ми шукали проблеми, які не отримували належної уваги з боку армії. Досить швидко виникла перша ідея та прототип системи", - згадує Собчишак.
Стартап має експертизу в обробці звуку та штучному інтелекті. В компанії також декілька серійних підприємців із досвідом побудови команд, роботи з великими організаціями на рівні керівництва і реструктуризації бізнес-юнітів.
Конкуренти нашого стартапу – це західні моделі. "Основна різниця полягає в завданнях і обставинах, для яких ці платформи були створені. На жаль, більшість із них не відповідає українським або сучасним умовам війни. Наша система вирішує цю проблему", - зазначає один із співзасновників.
Перший час стартап зростав за власні кошти, згодом команді вдалося залучити близько $450 000. "Отримали підтвердження декількох грантів і, сподіваюсь, скоро отримаємо кошти. На початку наступного року плануємо шукати великий інвестиційний раунд у розмірі декількох мільйонів", - розповідає Собчишак. У планах - витратити їх на розширення виробничих потужностей, інтеграцію з системами-партнерами та впровадження системи в армію.
На IT Arena команда прагнула підкреслити свою активність. "Ми отримали навіть більше, ніж планували. Залучили важливі інвестиції перед стартом IT Arena. Наразі до нас вже звернулися кілька потенційних інвесторів, і ми розглядаємо варіант проведення брідж-раунду," - розповідає CEO стартапу.
"Зараз на фронті використовується багато РЕБ. Коли залітаємо на більші відстані - через перешкоди втрачається відеосигнал. ПЗ для того, щоб пілот просто передав управління на бортовий комп'ютер, а він вже сам долітав до цілі", - пояснює софаундер та СОО Norda dynamics Дмитро Вовчук.
Розробка активно впроваджується на фронті вже більше пів року. "Наша мета — створити повністю автономний дрон, який зможе проникати в тил ворога, виявляти цілі та точно їх вражати. Ми працюємо над навігацією без використання GPS: це включає в себе виявлення та розпізнавання об'єктів за допомогою штучного інтелекту, а також доведення до цілі. Пілот задає місію, а далі дрон виконує все самостійно," — ділиться співзасновник.
На ринку існує велика кількість конкурентів. Основні фактори, що вирізняють їх, — це ціна, оперативність зворотного зв'язку від військових та постійні оновлення продукту. Вартість варіюється від $10 до $50 в залежності від кількості ліцензій. Наразі рішення стартапу обирають 20 виробників дронів, а загалом команда реалізувала 13 000 ліцензій. "Ми продаємо ліцензії для конкретних дронів: якщо апарат потрапить до рук противника, він не зможе повторно використати код та встановити його на власний дрон. Таким чином, ліцензія прив'язується до конкретного пристрою", — пояснює Дмитро Вовчук. Два клієнти стартапу вже отримали кодифікацію НАТО та уклали державні контракти. "Ми співпрацюємо з державними структурами, але не безпосередньо, а як партнери у виконанні держконтрактів", — зазначає Вовчук. Стартап оцінює ринок автономних дронів у $30 мільярдів до 2034 року та планує зайняти 5-10% цього сегмента, що приблизно становить $1 мільярд.
Наразі команда шукає $1 млн інвестицій для розробки повністю атомного дрона. Після ІТ Arenа стартап має домовленості щодо інвестування від двох фондів, назви яких поки не розголошує.
Bliss Brain був заснований Владом Клименком і Сашею Хабчуком. Цей стартап спеціалізується на B2C-сегменті та пропонує два типи підписок: $10 на місяць і $40 на рік. Основними конкурентами є традиційні медитаційні додатки, серед яких лідерами на ринку США є Calm і Headspace. Унікальність Bliss Brain полягає в тому, що медитації створюються індивідуально для кожного користувача у реальному часі. Наразі застосунок налічує понад 1500 зареєстрованих користувачів і більше 3000 завантажень. Більшість нових користувачів приходять органічно через пошук у App Store та новинні розсилки. Команда уже випробувала платні канали залучення та має намір активно їх використовувати після залучення фінансування.
"Ринок медитацій постійно зростає, особливо в англомовних Tier-1 країнах, де mindfulness-практики стають дедалі популярнішими щороку. Світовий ринок застосунків для медитацій оцінюється у близько $5 млрд. На початковому етапі орієнтуємось на вузьку нішу - high performers у США. Проте вже зараз розглядаємо можливість розширення і в перспективі плануємо створювати wellbeing-продукт, який виходить за межі суто медитацій", - аналізує Клименко.
На даний момент команда шукає інвестиції в розмірі $500 000. Ці кошти планується використати для просування через платні канали (Facebook, Google), розробки Android-додатку (наразі доступний лише для iOS), реалізації продуктового плану відповідно до роадмепу та розширення команди. Завдяки інвестиціям з pre-seed раунду засновники мають намір досягти $2 млн ARR. Вони прогнозують, що стартап зможе вийти на прибуток протягом шести місяців.
"Ми відвідали IT Arena з метою представити нашу компанію, і результати виявилися надзвичайно вражаючими. Ми змогли налагодити контакти з потенційними партнерами та отримали величезну підтримку з боку спільноти", - зазначає Влад Клименко. У наших планах – збирати більше даних про користувачів для ще більшої персоналізації сервісів. "Ми прагнемо спростити інтерфейс. Нам подобається концепція застосунку, який працює з однією кнопкою і здатен зчитувати ваш стан та життєві обставини, щоб пропонувати практики, максимально відповідні вашим потребам у даний момент", - підсумовує Клименко.
Aspichi Luminify має двох співзасновників: Віктора Самойленка, який займає посаду CEO, і Макса Гончарука, що є CTO компанії. Наразі стартап співпрацює з американською медичною організацією під назвою Rocky Mountain Care. Ця мережа медичних закладів спеціалізується на наданні допомоги та підтримки людям з когнітивними розладами. Rocky Mountain Care стала корпоративним клієнтом після проведення дослідження, яке підтвердило ефективність їхнього рішення.
Aspichi застосовує різноманітні стратегії для залучення нових клієнтів: співпрацює з медичними установами, реалізує пілотні проекти, бере участь у національних і міжнародних заходах, а також інтегрується в корпоративний сектор. Для представників бізнесу команда пропонує рішення, спрямовані на зниження стресу та покращення психічного благополуччя працівників. "В Україні спостерігається значний приріст попиту на послуги психологічної реабілітації внаслідок війни. Зростаюча потреба у підтримці ветеранів і цивільних осіб формує великий ринок у країні. Кількість людей, які потребують допомоги у зв'язку з посттравматичними стресовими розладами, тривожністю та депресією, перевищує сотні тисяч", - зазначає генеральний директор Aspichi Віктор Самойленко.
За словами експерта, Aspichi також звертає увагу на програми реінтеграції для ветеранів. "Внутрішній ринок психологічних послуг, особливо у сфері реабілітації ветеранів, має значний потенціал, адже попит на такі рішення буде лише зростати. Ми орієнтуємося на цей сегмент як частину нашого проекту корпоративної соціальної відповідальності, паралельно розвиваючи комерційні ініціативи для бізнесу", - зазначає він. На даний момент компанія безкоштовно підтримує 40 клінік і реабілітаційних закладів в Україні, таких як "Лісова Поляна", "Схід SOS", Unbroken та інші.
Команда планує вийти на break-even point вже наприкінці цього року. Наступного - вийти на рівень $2,5 млн ARR. Плани щодо розвитку продукту включають кілька стратегічних напрямків:
Під час участі в IT Arena наша команда змогла встановити нові партнерські зв'язки, особливо в галузі технологій та медицини. "Ці нові контакти можуть стати фундаментом для розширення нашої діяльності як в Україні, так і за її межами. Участь в IT Arena стала знаковою подією для розвитку Luminify. Ми здобули безцінний досвід, нові знайомства та натхнення для подальшого прогресу," - підсумував Самойленко.