Ганна Красноступ: "Вивчення медіаграмотності слугує нам дороговказом для подальшої діяльності."


Одна зі стратегічних цілей Мінкульту до 2026 року - зробити українців більш стійкими до дезінформаційних впливів

Дослідження, що вивчають рівень медіаосвіти серед української аудиторії, сприяють Міністерству культури та стратегічних комунікацій у розробці Стратегії медіаграмотності.

Про це під час міжнародної конференції "Медіаграмотність в умовах війни та глобальних трансформацій" розповіла директорка Департаменту інформаційної політики та інформаційної безпеки Міністерства культури та стратегічних комунікацій України Ганна Красноступ.

У рамках обговорення на тему "Кількісні аспекти медіаграмотності: як аналізувати аудиторію та оцінювати результати проєктів" вона зазначила, що при розробці Стратегії медіаграмотності-2026, затвердженої Мінкультом у травні цього року, враховувалися не лише дослідження та індекси рівня медіаграмотності, а також охоплення цільової аудиторії, інтервенції, промоційні заходи та кампанії, спрямовані на підвищення медіаграмотності.

"Однією з основних стратегій міністерства є формування стійкості українців до дезінформації. Окрім національного тесту з медіаграмотності, що цього року завдяки активній промоції залучив більше учасників, в Україні проводяться й інші дослідження. Наприклад, команда "Детектора медіа" розробила Індекс медіаграмотності для ветеранів, людей похилого віку та внутрішньо переміщених осіб. Завдяки цим індексам і дослідженням ми можемо виявити тенденції, які аналізує наше міністерство, навіть якщо в них міститься лише одне запитання з медіаграмотності", -- зазначає Анна Красноступ.

Вона зазначила, що результати Національного тестування з медіаграмотності 2023 року виявили питання, на які респонденти дали найнижчі оцінки. У зв'язку з цим, було оновлено Національний проєкт з медіаграмотності "Фільтр", зосередивши увагу на темах штучного інтелекту та фішингу, а також внесено певні корективи до програми "Школи Страткому та інформаційної безпеки".

"Це все завдяки дослідженням. Коли ми бачимо тенденції, ми бачимо, в якій аудиторії з чим краще працювати. Зайвих досліджень не буває, вони нам дають орієнтири для наступної роботи", -- зазначила Ганна Красноступ.

Нагадаємо, 7 листопада відбувся Всеукраїнський онлайн-урок з медіаграмотності.

Related posts