CycloTech розробила новий прототип електролітака – подробиці проекту.
CycloTech розробила прототип eVTOL-апарату, який може генерувати тягу у будь-якому напрямку. Інноваційна силова система гарантує стабільний політ без турбуленції, навіть при виконанні складних маневрів.
Австрійська авіаційна компанія CycloTech готується до випробувань нового демонстраційного зразка електричного літака вертикального зльоту і посадки (eVTOL), оснащеного інноваційною силовою установкою CycloRotor. Про це пише Interesting Engineering.
На відміну від традиційних гвинтів, циклоротори мають можливість генерувати тягу в усіх напрямках по осі на 360 градусів. Ця силова установка є унікальною системою, яка може регулювати вектор тяги за інтенсивністю та напрямком по всій круговій траєкторії, підкреслили в компанії.
Ця всеспрямована можливість управління вектором тяги відкриває безпрецедентну маневреність і дає змогу літаку BlackBird вертикально злітати та сідати, точно зависати і навіть гальмувати в повітрі.
Демонстраційна модель BlackBird буде обладнана шістьма циклороторними системами, з яких два розмістяться вздовж поздовжньої осі апарату. Інноваційна силова установка забезпечує м'який політ без турбулентності, навіть під час виконання складних маневрів. Два циклоротори, що знаходяться на поздовжній осі літака, сприяють боковому польоту без крену та підвищують маневреність. Додатково, використання кількох циклороторів забезпечує надмірність, що дозволяє літаку зберігати стабільність і контроль навіть у випадку виходу з ладу одного з двигунів.
BlackBird буде компактним і маневреним транспортним засобом розміром 4,9 м завдовжки, 2,3 м завширшки і 2 м заввишки. Крім того, передбачається, що він розвиватиме максимальну швидкість 120 км/год. Його максимальна злітна вага становитиме 340 кг. Наразі він перебуває на стадії розроблення і, як очікується, його буде завершено до кінця 2024 року.
Проте точні показники пасажиромісткості та дальності польоту BlackBird наразі не є публічно доступними. Проте можна з упевненістю стверджувати, що BlackBird матиме широкий спектр можливих застосувань. Він, безсумнівно, стане ефективним засобом особистого повітряного транспорту, що дозволяє уникати заторів на землі і швидко переміщатися в щільно населених міських зонах. Окрім того, цей апарат зможе виконувати більш складні завдання, такі як рятувальні місії, завдяки своїй можливості зависати в повітрі та точно приземлятися в умовах, що є досить складними з точки зору погоди та рельєфу.
Випробування BlackBird заплановані на перший квартал 2025 року. Примітно, що конкуренція на ринку електролітаків стає дедалі жорсткішою: кілька компаній, таких як Volocopter, Airbus і Joby Aviation, розробляють власні моделі для підвищення міської мобільності.
Нагадуємо, що американська компанія Boom Technology активно працює над створенням надзвукового пасажирського літака Overture, здатного розвивати швидкість до 2100 км/год. Як повідомляв раніше Фокус, фірма нещодавно завершила ще одне успішне тестування прототипу цього літака, який досяг рекордної для себе швидкості у 851 км/год.