Обмеження використання смартфонів має вплив на результати з математики: дослідження.
Обмеження на використання телефонів у школах не має значного впливу на підлітків, хоча є деякі винятки.
Вчені Норвезького інституту охорони здоров'я вивчали, яку роль відіграють смартфони у навчальному процесі дітей, зосередившись на можливих перевагах і недоліках їх використання. В рамках свого дослідження, яке отримало назву "Обмеження використання смартфонів, успішність учнів та психічне здоров'я", вони оприлюднили результати на платформі "Ocвiтopiя".
Минулого року ЮНЕСКО виступила з ініціативою щодо всесвітньої заборони використання електронних пристроїв у навчальних закладах, акцентуючи увагу на необхідності захисту дітей від кібербулінгу та зосередження їх на навчальному процесі. Проте, прихильники технологій стверджують, що смартфони та планшети можуть слугувати ефективними інструментами навчання, адже вони є невід'ємною частиною сучасного світу технологій. Щоб виявити, яка роль гаджетів в освіті є позитивною, а яка негативною, у Норвегії було проведено велике дослідження, в якому взяли участь учні з 1187 шкіл.
Виявилося, що заборона на використання смартфонів не призводить до жодних негативних наслідків. Проте, завдяки зменшенню часу, проведеного в інтернеті, спостерігається зниження випадків кібербулінгу та загального ризику стати жертвою булінгу у соціальних мережах. Однак, дослідники не зафіксували суттєвого впливу цієї ситуації на психічне здоров'я учнів.
Дослідження виявило, що для хлопців обмеження або дозвіл на користування телефоном не мають значного впливу. Натомість для дівчаток заборона на використання телефонів під час уроків має позитивний ефект.
Чому цей ефект проявляється переважно у дівчаток? Вчені вважають, що соціальні мережі займають значно важливіше місце в житті учениць, ніж учнів. Наприклад, у Норвегії близько 66% дівчат, які навчаються в 5-8 класах, проводять більше двох годин на день за гаджетами, тоді як серед хлопців цей показник становить лише 50%. При цьому 60% дівчат витрачають понад дві години щодня на соціальні мережі, тоді як серед хлопців таких лише 30%.
Школяр не любить математику, а нескінченні цифри та формули викликають відчай? Репетитори від АнтиШколи допоможуть змінити уявлення про цей предмет. Рахувати знижки та кешбек, шукати нестандартні підходи до завдань - в АнтиШколі навчають не лише для іспитів, а для життя. Переконайтеся у цьому самі - запишіть дитину на пробний урок вже зараз.
Найбільш помітними та значущими результати ставали, коли враховували такі нюанси:
1. Заборона використання смартфонів виявляється дієвою для дівчат з сімей з обмеженими фінансовими можливостями. Дослідники зауважили, що в приватних навчальних закладах ситуація є відмінною. Якщо дитина має доступ до різноманітних культурних заходів (подорожі з батьками, цікаві хобі, відвідування музеїв, галерей та виставок), а також вміє знаходити альтернативні способи самовираження (наприклад, через заняття мистецтвом або IT), вона проводить менше часу в соціальних мережах. У такому випадку гаджети частіше використовуються для освітніх цілей.
2. Заборони мають бути тривалими: результат був помітним після двох, а інколи - чотирьох років після введення обмежень.
3. Сувора політика щодо використання смартфонів виявилася ефективною. У рамках дослідження, 45% шкіл впровадили повну заборону на принесення телефонів до навчального закладу або ж зобов'язали учнів здавати свої пристрої вчителю під час уроків.
У 55% випадків, коли навчальні заклади впроваджували м'які правила, зобов'язуючи учнів ставити смартфони в режим вібрації та не відволікатися на них під час уроків, такі обмеження сприяли навіть збільшенню випадків використання телефонів не за призначенням або зниженню концентрації на навчанні.