Витрати Amazon на лобістські діяльності в Європейському Союзі склали 5 мільйонів євро.
Корекція витрат була здійснена після отримання скарг від кількох організацій, які займаються питаннями відкритості.
Американська технологічна компанія Amazon внесла зміни до своїх заявлених річних витрат на лобіювання в Європейському Союзі за попередній рік. Після звернень неурядових організацій компанія підвищила цю суму з 2,75 млн євро до 5 млн євро, що було відображено в офіційному реєстрі прозорості - Transparency Register.
Зміни стали наслідком скарг, поданих Corporate Europe Observatory, Центром досліджень транснаціональних корпорацій (SOMO) та LobbyControl у грудні минулого року. Вони стверджували, що компанія роками занижувала свої витрати. Цю інформацію підтвердив лист, отриманий Euronews від секретаріату реєстру.
Навесні Amazon підвищила свій річний лобістський бюджет у Реєстрі прозорості до мінімуму 4,5 млн євро, і тепер ця цифра знову зросла.
Технологічного гіганта також попросили задекларувати свої відносини з аналітичними центрами Centre for European Policy Studies (CEPS) та Center for European Reform (CER), чого він раніше не робив. Консалтингові компанії Telage та Leading Edge також включили Amazon Europe до списку своїх клієнтів після внесення змін.
Секретаріат Реєстру прозорості повідомив Amazon про скаргу в грудні 2023 року і провів кілька обмінів думками з компанією, щоб прояснити роль і діяльність пов'язаних з нею посередників і аналітичних центрів, йдеться в листі.
Згідно з даними Lobby Facts, американський онлайн-ритейлер входить до п'ятірки найбільших витрат на високі технології в Європі.
Meta продовжує займати першу позицію зі своїм бюджетом у 9 мільйонів євро. На другому місці розташувалася Microsoft з 7 мільйонами євро, за нею йде Apple з 6,5 мільйонами євро, а Google замкнув четвірку з бюджетом у 6 мільйонів євро.
Представник Amazon у розмові з Euronews зазначив, що компанія "активно залучена до вирішення проблем, які мають значення для наших клієнтів, продавців та різних підприємств, з якими ми співпрацюємо".
"Це свідчить про те, що наша діяльність охоплює співпрацю з торговими асоціаціями та аналітичними центрами, а також взаємодію з представниками європейських установ. Ми регулярно оновлюємо нашу інформацію у Реєстрі прозорості ЄС, дотримуючись встановлених керівних принципів", - зазначила речниця.
У лютому 14 лобістам Amazon заборонили в'їзд до Європейського парламенту за зверненням Комітету з питань зайнятості та соціальних питань (EMPL) після того, як компанія не змогла взяти участь у низці слухань та візитів на заводи у 2021 та 2023 роках.
Політики хотіли провести дискусії та здійснити візити до технологічного гіганта після того, як у ЗМІ з'явилися повідомлення про потенційний моніторинг працівників Amazon, а також інші бізнес-практики та практики на робочому місці. Компанія Amazon тоді заявила, що "дуже розчарована" цим рішенням і висловила готовність співпрацювати з законодавцями.
Згодом група профспілок закликала парламент накласти заборону на всі консультаційні послуги та лобістські групи, з якими співпрацює Amazon, "щоб забезпечити реальний ефект" від цього рішення.
На даний момент заборона на в'їзд для Amazon продовжує діяти, а питання вимог профспілок поки що не було розглянуто відповідним комітетом парламенту з питань зайнятості.