В Україні намірюються впровадити автоматизовану систему для розподілу повісток, повідомляє Міністерство оборони.
Про це повідомив начальник Управління інформаційних технологій Міністерства оборони України Олег Берестовий.
Він зазначив, що в даний момент повістки створюються вручну, друкуються, а потім стоси документів передаються начальнику ТЦК для підпису та проставлення печатки. У майбутньому планується автоматизація цього процесу.
У Міністерстві оборони мають намір підвищити рівень прозорості цього процесу. Це забезпечить військово-політичне керівництво більш актуальною інформацією в порівнянні з нинішньою ситуацією.
"Саме з цієї причини ми впровадили нову можливість, яка дозволяє створювати повістки в реєстрі 'Оберіг', підписувати їх електронним підписом керівника ТЦК і навіть не друкувати документи безпосередньо в ТЦК", – поділився Берестовий.
За інформацією представника Міністерства оборони, ці повістки будуть відправлятися на централізований друк, а потім передаватися до "Укрпошти", яка забезпечить їхню доставку до отримувачів.
"У нас буде доступна інформація щодо стану повістки: чи була вона доставлена, чи втрачена, а також тривалість доставки," – зазначив керівник Управління IT Міністерства оборони.
Вірогідність повістки можна буде підтвердити за допомогою "Резерв+". У додатку передбачена можливість перевірки законності документа через QR-код, що дозволить дізнатися, чи справді командир ТЦК підписав цей документ.
Коли ти підписуєш електронним підписом цю повістку, то там не буде якоїсь закарлючки-підпису; і ти маєш бути впевненим, що тобі не надіслали якийсь фішинг абощо, а що дійсно твій ТЦК підписав цю повістку. Це функціонал, який дозволить захистити особу як військовозобов'язаного", -- наголосив Берестовий.
Олег Берестовий знову підкреслив, що в програмі "Резерв+" не передбачено розсилки повісток.
"Ми не маємо таких намірів. Наш беклог запланований до середини весни, і поки що немає жодних повісток," -- зазначив керівник Управління ІТ Міністерства оборони України.
У Міністерстві оборони мають намір впровадити автоматизовані механізми для надання відтермінувань.
Олег Берестов зазначає, що їх впровадження є необхідним не лише з метою підтримки тих, хто цього потребує, але й для зменшення зайвих навантажень на ТЦК.
"Наприклад, особи з інвалідністю. Якщо держава вже має інформацію про твою інвалідність і визнає, що ти не придатний до служби, то чому потрібно постійно проходити перепідтвердження через ВЛК? Це питання вимагатиме як нормативного, так і технічного врегулювання. Ми активно працюємо над цим. Маємо чітке уявлення, як реалізувати ці зміни, і незабаром до них перейдемо", -- зазначив він.
Крім цього, автоматизовані відтермінування також будуть поширюватися на осіб, які отримують свою першу вищу освіту, а також на опікунів, які виховують трьох і більше дітей.