Росія виготовляє дрони-камікадзе, використовуючи двигуни з Китаю, згідно з розслідуванням агентства Reuters.


Згідно з інформацією, отриманою від двох європейських розвідувальних джерел, Росія з минулого року приступила до виробництва нового дальньобійного ударного безпілотника, що отримав назву "Гарпія-А1", використовуючи китайські двигуни та комплектуючі.

Згідно з розвідданими, що містили угоду на створення нового безпілотного апарату, листи компанії про виробничі процедури та фінансові звіти, стало відомо, що ІЕМЗ "Купол", дочірня організація російського державного виробника озброєнь "Алмаз-Антей", виготовив більше 2500 дронів "Гарпій" у період з липня 2023 по липень 2024 року, інформує Reuters.

Це може свідчити про те, що Росія поступово зменшує свою залежність від іранських безпілотників, здатних діяти на великій відстані.

"Якщо це станеться, це може означати, що Росія тепер може більше покладатися на внутрішні розробки, а також, очевидно, на Китай, оскільки обидві сторони у цій війні залежать від багатьох китайських компонентів для виробництва безпілотників", -- сказав Семюель Бендетт, старший науковий співробітник Центру нової американської безпеки.

"Гарпія" має багато спільного з Shahed, проте вирізняється низкою характерних рис. Серед них - особливе кільце, яке фіксується за допомогою болтів, а також двигуни Limbach L-550 E. Цей двигун, спочатку створений і вироблений німецькою компанією, зараз виготовляється китайською фірмою Xiamen Limbach.

Агентство Reuters провело детальний аналіз угоди, що перевищує 1 мільярд рублів (еквівалент 10 мільйонів євро), укладеної в першому кварталі 2023 року між Міністерством оборони Російської Федерації та компанією "Купол" для зведення заводу, що спеціалізуватиметься на виробництві безпілотних літальних апаратів.

За інформацією, отриманою з розвідувальних джерел, для виготовлення безпілотників застосовується колишнє підприємство з виробництва цементу, яке знаходиться в Іжевську, Удмуртська Республіка, на заході Росії. Це підприємство було куплене компанією "Купол" у 2020 році.

Прототип "Гарпії" був представлений в першій половині 2023 року, згідно з інформацією від компанії. У другій половині 2023 року випуск досяг кількох сотень, а вже в першій половині 2024 року це число збільшилося більш ніж удвічі, до приблизно 2 000 одиниць, за даними агентства.

Корпоративні документи, датовані другим кварталом 2023 року, з якими ознайомилося агентство Reuters, показали, що постачальник ТСК "Вектор" закупив деталі у китайських компаній для складання на майданчику "Купол"; 800 китайських двигунів також мали бути доставлені на новий завод, де виробнича лінія повинна була бути готова до кінця кварталу.

Згідно з виробничим контрактом між компанією "Купол" та Міністерством оборони Росії, злітна вага безпілотника "Гарпія" не перевищує 300 кілограмів, а його максимальна дальність польоту становить 1500 кілометрів. Це значення приблизно дорівнює дальності іранських дронів Shahed-136.

Третій документ, проаналізований агентством Reuters, представляє собою оновлення щодо поставок між посередником ТСК "Вектор" та виробником "Купол", датований початком 2024 року. У ньому детально викладено замовлення на 100 осей, карбюратори та інші компоненти двигунів Limbach, які постачаються двома китайськими компаніями: Juhang Aviation Technology та Redlepus Vector Industries, розташованими в Шеньчжені.

Митні дані, отримані від комерційного постачальника, який реєструє та узагальнює інформацію, показали, що з квітня 2022 року по грудень 2023 року ТСК "Вектор" імпортувала товарів на суму $36,3 млн від китайської Juhang Aviation Technology та на $6,2 млн від Redlepus TSK Vector Industrial Shenzhen Co Ltd.

Згідно з митними документами, товари включали авіаційні двигуни, транзистори, електронні модулі, роз'єми, вилки та розетки, запасні частини та компоненти, більшість з яких були марковані як "для загальногромадянського призначення".

Related posts