Автомобільний ремонт: чому підроблені запчастини не здатні забезпечити високу якість.
З одного боку - так звані оригінальні запчастини; вони максимально якісні, але часто справді могли б коштувати дешевше. На протилежному кінці цінової лінійки - максимально дешеві деталі. Ніхто не очікує від них якості оригінальних, але на ділі від них іноді не варто очікувати взагалі будь-якої працездатності. В наш час такий контрафакт нечасто маркують якимось відомим брендом, але ми говоримо про те, що часом це підробки не під якусь товарну марку, а під запчастину як таку - при тому що насправді і запчастиною назвати їх не можна.
Щоб зрозуміти природу недорогих запчастин, важливо з'ясувати, чому якісні компоненти мають високу ціну. Параметри роботи кожного елемента розробляються ще на етапі проектування автомобіля, враховуючи взаємозв'язок з іншими деталями. Спочатку інженери проводять розрахунки на папері та в комп'ютерних програмах, а потім деталі піддаються численним випробуванням у складі всього механізму та автомобіля в цілому. Найбільш критичні компоненти тестуються окремо на спеціально обладнаних стендах.
І тільки коли спроектований вузол без нарікань забезпечить належну кількість спрацювань - а цикли вимірюються сотнями тисяч і мільйонами - він запускається у серію. Звісно, з першого разу ніколи не виходить, і попередні тести виявляють передчасний знос або нештатну втрату параметрів. Тому протягом випробувань конструктори та технологи не раз і не два щось переробляють і перераховують.
Проте навіть після цього первісний елемент не може вважатися завершеним. Він потрапляє до рук технологів, які виконують ряд послідовних процесів його виробництва. Це необхідно для того, щоб запчастина відповідала тим самим характеристикам, які були досягнуті на експериментальних зразках, створених вручну. Отже, деталь проходитиме нову серію випробувань, усунення недоліків і вдосконалення до стандартів конвеєрного виробництва.
З іншого боку, безіменні продукти, відомі як no name, зазвичай ігнорують більшість етапів підготовки до виробництва. Виробники такого типу не мають ані ресурсів, ані мотивації для цього. Вони намагаються копіювати розміри й форму запчастин, однак не приділяють уваги якості матеріалів: міцності та твердості сталі, термостійкості пластмас, а також стійкості гуми до зношення і впливу ультрафіолетового випромінювання тощо.
У деяких ситуаціях такі напівкустарні виробники можуть випадково підібрати правильні характеристики сталі для корпусної деталі, але при цьому не врахувати вимоги до внутрішніх елементів цього вузла, таких як пластикові вкладиші кульового шарніра. Часто вони використовують не лише невідповідні матеріали, а й застарілі технології, наприклад, зварювання корпусу або кріплення ізолятора свічки. В результаті деталь може працювати задовільно протягом деякого часу, але термін її служби виявляється значно коротшим, ніж очікує власник автомобіля — або ж вона зовсім швидко виходить з ладу.
Як можна зрозуміти з вищесказаного, легше підробити деталі, високий рівень яких ховається в якості матеріалів і технологіях виготовлення.
Наприклад, сьогодні створити підроблену версію популярної галогенової лампи для автомобільних фар стало досить просто, якщо на цій лампі буде нанесено логотип відомого бренду. Для цього лише потрібно мати виробниче обладнання, яке було розроблене в середині XX століття. В той же час, оригінальна сучасна лампа має важливу характеристику – тиск газу-галогена в колбі, що є критично важливим, але неможливо перевірити, просто оглядаючи лампу в магазині. Також неможливо оцінити товщину скла колби та його тип – адже воно повинно бути надміцним кварцовим, а не звичайним силікатним. Виробництво ламп із кварцового скла вимагає дорогого та рідкісного обладнання, тому виробники без імені не можуть виготовляти лампи з сучасними характеристиками. Проте зовні схожі підробки цілком здатні це робити і випускають тисячі одиниць таких виробів.
Існує безліч подібних прикладів, їх можна навести десятками і навіть сотнями.
Отже, сподіваємося, що ви усвідомлюєте, чому недорогі автомобільні запчастини не можуть бути високоякісними. Також зрозуміло, чому якісні деталі зазвичай коштують більше. На жаль, застосувати цю логіку під час покупки комплектуючих для ремонту не завжди вдається: не все, що дороге, обов'язково є якісним. Тому важливо правильно вибрати місце для придбання. Рекомендуємо шукати запчастини в надійних, перевірених магазинах або на сайтах, де можна знайти справжні оригінали, і водночас не переплатити за доступні альтернативи. Але про якісні аналоги, які можуть стати гарною заміною, ми поговоримо в наступний раз.