Оновлення державних комунікацій, просування ідеї перемоги Трампа та нові перспективи для українських медіа.
"ДМ" здійснив аналіз та детальне вивчення тем, що перебувають на порядку денному в кінці тижня.
Огляди та новини від "Детектора медіа".
Привіт. На зв'язку Марина Леончук, комунікаційна менеджерка "ДМ".
Пропозиції експертів з інформаційної безпеки до внутрішнього Плану перемоги
5 листопада відбулася закрита зустріч радника Президента України з питань комунікацій Дмитра Литвина з представниками організацій, що займаються протидією дезінформації та інформаційною безпекою. Цю зустріч організувала громадська організація "Детектор медіа". Модератором заходу виступив Вадим Міський, програмний директор "ДМ". На початку зустрічі Литвин зазначив, що "держава не повинна бути єдиним актором на інформаційній арені", підкресливши важливість участі громадянського суспільства та готовність вислухати ідеї учасників. В результаті обговорення експерти підготували документ, який передали Дмитру Литвину. У цьому документі були викладені ключові проблеми та рекомендації щодо Внутрішнього плану дій для зміцнення інформаційної стійкості України. Більш детальну інформацію про обговорення можна знайти у матеріалі "Державна комунікація потребує перезавантаження".
А ось тут -- рекомендації, напрацьовані експертною спільнотою за підсумками зустрічі з Дмитром Литвином.
Важкі часи дають українським медіа шанс стати кращими
Отар Довженко у своїй статті пропонує глибокий аналіз сучасного стану українських медіа та доходить до несподіваних висновків. Завдяки ряду чинників, таких як підтримка донорів, яка спонукає медіа до більшої прозорості та якості, відсутність активного політичного процесу, що зменшує кількість замовних матеріалів, зміни в медійному законодавстві, а також зростаючий розрив між традиційними медіа та інформаційними продуктами, які створюють аноніми та блогери, медіапейзаж зазнав суттєвих змін. Незважаючи на виклики, пов'язані з війною, Довженко вважає, що ці фактори створюють можливості для якісного розвитку українських медіа: "Сумісність цих обставин сприяє формуванню несподівано позитивного середовища для покращення та вдосконалення. Медіа, які раніше йшли на компроміси з власним сумлінням, отримують можливість почати з нуля; а ті, хто дотримується стандартів, можуть зміцнити свій вплив на суспільство та довіру аудиторії", -- зазначає медіаексперт. Ознайомтесь із його аналізом у наведеному тексті.
У російських пропагандистських телеграм-каналах практично не відзначили позитиву від результатів американських виборів. Нагадаємо, що 5 листопада у США відбулися президентські вибори. Основними кандидатами були Камала Гарріс, яка представляла Демократичну партію та займала посаду віцепрезидентки, і Дональд Трамп, колишній президент і кандидат від Республіканської партії, який здобув перемогу, знову очоливши країну. Під час голосування в США та до оголошення результатів, пропагандисти в проросійських телеграм-каналах ігнорували спроби залишитися нейтральними та поступово почали розповсюджувати антирекламу проти Камали Гарріс. Водночас, обговорення Дональда Трампа сприймалося як ще одна загроза для Росії. Центр досліджень "Детектора медіа" провів аналіз заяв пропагандистів про перемогу Трампа — детальніше про це можна дізнатися в статті "Напружилися, укронацисти?".
Ось ще кілька реакцій на вибори в США та перемогу Дональда Трампа, який обіцяв світові "завершити війну за один день". У цьому тексті йдеться про те, як українські медійники обговорюють його перемогу. Також представлені думки американських знаменитостей щодо результатів виборів. Крім того, матеріал журналіста "Детектора медіа" Юрія Луканова, який у період виборів перебував у США, під назвою "Вибори на фоні Гелловіну: як голосували американці з погляду українця в США". У репортажі описуються події в Нью-Йорку, Філадельфії, передмісті Вашингтона та штаті Вірджинія.
Ми також звернули увагу на те, як українські телеканали відобразили вибори в США. Мої колеги Юлія Лавришин, Ольга Чорна та Ірина Семенюта провели безсонну ніч, спостерігаючи за виборчими марафонами на різних інформаційних каналах: на Суспільному, у спеціальному випуску "Ми -- України" в межах телемарафону "Єдині новини", а також на "Еспресо", Прямому, 5-му і 24-му каналах. Деякі канали почали свої марафони за кілька днів або навіть тиждень до виборів, як, наприклад, "Еспресо", в той час як інші розпочали трансляцію саме в день голосування. У нашому огляді ви зможете дізнатися, які гості завітали до студій, звідки відбувалися включення, які питання обговорювали ведучі і які ключові тези звучали в ефірі.
Ось і посилання на моніторинг телевізійних каналів, розроблений медіатренером та автором основної методології досліджень моніторингу "Детектора медіа" Ігорем Кулясом.
Світлана Остапа поспілкувалася з редактором японськомовної версії "Укрінформу" -- про життя в Україні, чому воно цікавіше, ніж у Японії, різницю між українськими та японськими журналістами, скандал із цензурою в агенції. Такаші Хірано живе в Україні з 2008 року, викладав японську у Львівському національному університеті, у 2014-2018 роках працював у Посольстві Японії в Україні на посаді аташе політичного відділу. З 2018 року -- редактор японськомовної версії "Укрінформу": "Найбільше мене вражає прагнення українців до незалежності".
Наприкінці жовтня Мохаммад Расулоф, іранський кінорежисер, який здобув визнання на таких престижних фестивалях, як Берлінале та Канни, відвідав Київ, щоб очолити міжнародне журі 53-го фестивалю "Молодість". Перед завершенням заходу він дав інтерв'ю кореспонденту "Детектора медіа" Дмитру Десятерику, в якому обговорили теми ув'язнення, особливості іранського кінематографа та перспективи Ісламської республіки.
На завершення, розповідаємо про те, як Антоніна разом із Тетяною Даниленко вигадувала конспірологічні теорії, чому Мар'яна Безугла вирішила втекти від журналістки під час інтерв'ю. Наша Катерина Городнича зазначає, що варто звернутися до астрологів, щоб дізнатися, що ж відбувається на небесах, адже в один день сталося не одне, а одразу два втечі від журналістів. Антоніна поділилася своїми думками з цього приводу тут.
Дякую, що дочитали цього листа до кінця.
Більше матеріалів від наших авторів у різноманітних форматах ви можете знайти на наших платформах: Facebook, Instagram, Telegram, WhatsApp, Viber, X (Twitter) та на сайті "Детектор медіа". Не залишаю вас без нового випуску "Ньюспалму" й на вихідних! Всі ваші коментарі та відгуки можете надсилати сюди — на мою електронну пошту. Також будемо щиро вдячні, якщо порадите цю розсилку своїм колегам та друзям!
Вашою комунікаційною менеджеркою є Марина Леончук, яка представляє "ДМ".