IBM презентує інноваційні моделі штучного інтелекту, розроблені спеціально для бізнес-середовища.
IBM випускає нові моделі штучного інтелекту, які, за її словами, перевершують інші популярні великі мовні моделі (LLM). IBM випустила останню версію своїх моделей штучного інтелекту (ШІ) для бізнесу, які допоможуть технологічному гіганту в гонці за агентами ШІ.
У понеділок компанія анонсувала свої моделі штучного інтелекту Granite 3.0, які мають відкритий вихідний код і призначені для корпоративного використання, таких як обслуговування клієнтів, автоматизація ІТ, аутсорсинг бізнес-процесів (BPO), розробка додатків і кібербезпека. Компанія стверджує, що вони перевершують моделі штучного інтелекту від Meta, Anthropic і Mistral AI, і їх складніше зламати зловмисникам.
Моделі Granite пройшли навчання на 12 трильйонах токенів, що включають різноманітні мови та кодові дані. Унікальність великої мовної моделі IBM (LLM) полягає в тому, що вона фокусується на навчанні на даних з підприємств, а не на загальнодоступній інформації з Інтернету.
"Наша перспектива в цій сфері є особливою, адже ми виступаємо як первинний клієнт для всіх наших розробок, що, в свою чергу, надає нам значну перевагу у створенні моделей", - зазначив Роб Томас, старший віце-президент і комерційний директор IBM, під час зустрічі з журналістами та аналітиками.
Він також зазначив, що родина LLM "є найбільш наближеною до концепції відкритого коду, яку коли-небудь створювали".
Відмінність між моделлю IBM і Meta полягає в тому, що IBM представила свої моделі під ліцензією Apache 2.0, яка є відкритим кодом і отримала схвалення Ініціативи з відкритого коду (OSI).
"Ми прийняли рішення бути повністю відкритими в цьому аспекті, обравши ліцензію Apache 2, що дозволяє нашим корпоративним партнерам максимально гнучко використовувати технологію відповідно до їхніх потреб," - зазначив Даріо Гіл, старший віце-президент та директор з досліджень IBM, під час прес-конференції.
Модель з відкритим вихідним кодом надає можливість партнерам IBM розробляти інтелектуальну власність, ґрунтуючись на моделях Granite.
"Це кардинально переосмислює те, як швидко компанії можуть інтегрувати штучний інтелект, якщо у них є ліцензія, що дозволяє робити внески, формувати спільноту і, врешті-решт, забезпечувати його широке використання," - зазначив Томас.
Компанія також окреслила свої амбіції щодо агентів штучного інтелекту - програмного забезпечення, яке може сприймати навколишнє середовище і на основі даних виконувати автономні дії.
"Ми знаходимося на початку нової ери, де ключову роль відіграють агенти. В ідеалі, асистенти та агенти є двома сторонами однієї медалі", - зазначив Томас.
Один із напрямків, в якому IBM має намір сконцентрувати свої зусилля на штучному інтелекті, полягає в розробці галузевих агентів, здатних усвідомлювати специфічний жаргон та контент, характерні для окремих секторів.
За інформацією Рітіки Гуннар, генерального директора IBM у сфері даних та штучного інтелекту, одним із застосувань штучного інтелекту є управління персоналом (HR), де компанія презентує своїх помічників для роботи з кадровими відділами.