Експерт поділився порадами, як учням полегшити сприйняття фізики та ефективніше її вивчати.


Сьогодні Україні необхідні фахівці в технічних галузях.

На сьогоднішній день в нашій країні спостерігається брак абітурієнтів, які виявляють інтерес до вивчення фізики у вищих навчальних закладах. Крім того, відсутні кваліфіковані вчителі, здатні належним чином підготувати школярів, а також спеціалісти для підготовки вчителів фізики. Політична воля для змін у цій сфері також не спостерігається, зазначає Олександр Триліс, Заслужений вчитель України, у своїй статті "Хмарочос на піску. Як школярів навчити фізики".

Автор статті пояснює, як у ситуації, що склалася, навчати та виховувати спеціалістів-природничників (інженерів, хіміків, фізиків, біологів).

Триліс підкреслює, що для забезпечення базового рівня знань з фізики у населення важливо впровадити в життя три ключові ідеї:

"Формування великої кількості високооплачуваних вакансій для інженерів, технологів та науковців. В ЗМІ необхідно популяризувати історії успіху, зображуючи молодих людей, які отримали якісну технічну освіту і завдяки цьому змогли зробити значний внесок у світ, подолати виклики та, зрештою, досягти фінансового благополуччя. Визнання цінності технічних спеціалістів сприятиме усвідомленню важливості підготовки таких кадрів, а не навпаки", - підкреслює викладач.

На його думку, розробка ідеальних підручників для школярів є одним з популярних способів "економного" вирішення проблеми навчання фізики.

Підручник може слугувати важливим інструментом навчання, проте вчитель не зможе передати досвід, якого не має сам. Необхідно, щоб вчитель виступав носієм цивілізаційних знань, а не просто контролював процес. Однак такі вчителі є дуже цінними і їх підготовка обходиться значно дорожче за видавництво підручників. Потрібно підготувати їх, мотивувати працювати в навчальних закладах і створити сприятливі умови для професійного зростання. А якщо врахувати, що таких вчителів потрібно півмільйона, це вимагатиме політичної волі та підтримки з боку держави, - зазначає експерт.

Слід створити умови для надання сенсорного досвіду, особливо для учнів початкових і середніх класів. Автор згадує про гуртки з авіамоделювання, різноманітні майстер-класи та традиційні ремесла як приклади. Проте для реалізації таких ініціатив необхідні численні кваліфіковані педагоги та належне фінансування.

Триліс також наголошує, що в програмі шкільного курсу фізики повинно бути передбачено від 20 до 40 відсотків часу для самостійної практичної роботи учнів. Він зазначає, що під час практичних занять у групі не повинно бути більше 12-16 учнів.

Прийнявши ці три концепції, ми зможемо прокласти шлях до досягнення важливих цілей: створити суспільство, яке поважає працю та забезпечує робочі місця; підготувати кваліфікованих педагогів і організувати навчання в малих групах; надати учням можливість отримувати та структурувати сенсорний досвід. Це призведе до виходу великої кількості фізиків та інженерів, різних і талановитих. Чи багато роботи попереду? Безумовно. Але, здається, ми не маємо іншого вибору. Хто, як не ми, візьме на себе цю відповідальність? – підкреслює Заслужений вчитель України.

Related posts