За словами Медсил ЗСУ, наявні бронетехніки для евакуації поранених становлять лише трохи більше ніж половину від необхідної кількості.


У зв'язку з ризиком ураження з повітря, лише 2% випадків евакуації поранених здійснюється за допомогою аеромобільних засобів. Основна частина евакуацій відбувається через наземний транспорт, але наявна бронетехніка покриває лише трохи більше половини необхідних потреб.

Цю інформацію в бесіді з Укрінформом поділився командувач Медичних сил Збройних Сил України Анатолій Казмірчук.

"У зв'язку з актуальною ситуацією, на жаль, ми не маємо можливості здійснювати аеромедичну евакуацію. Враховуючи небезпеку у повітряному просторі, з 2022 року ми змогли розробити та впровадити евакуацію за допомогою залізничного транспорту. Цей проект реалізується спільно з "Укрзалізницею". Нам вдалося створити спеціалізовані реанімаційні вагони на колесах, а також вагони для пацієнтів, що потребують лежачого режиму, і для легкопоранених. Це дозволяє нам евакуювати поранених з усіх оперативних напрямків. На сьогоднішній день лише 2% евакуацій відбувається повітрям, тоді як понад 50% все ще здійснюється наземним транспортом", - зазначив Казмірчук.

Водночас він відзначив, що броньованої техніки для евакуації поранених українських захисників є трохи більше половини від потреби.

"Потреба в броньованому транспорті існує досить гостро. В Україні виробляються, наприклад, броньовані автомобілі вітчизняного виробництва "Казак-5МЕД". Хоча масового виробництва їх немає. Загалом по лінії допомоги від наших партнерів ми отримуємо броньовану техніку, і це дає можливість, скажімо так, дещо "триматися на плаву", - сказав Казмірчук.

Відповідаючи на запитання про можливість створення "медичної коаліції" для вирішення питань постачання броньованої техніки від міжнародних партнерів, командувач підкреслив, що вже функціонує система, в якій детально прописані не лише потреби медичної служби, а й загальні військові вимоги України.

"Безумовно, у цій системі ми фіксуємо потреби, включаючи запити на броньовану техніку. Завдяки цьому, лише в цьому році нам вдалося отримати понад 100 одиниць такого обладнання. Проте, цього все ще недостатньо... Зокрема, цьогоріч ми отримали евакуаційні автомобілі М-113, які є важливою підтримкою для наших медичних працівників під час медичної евакуації", - зазначив Казмірчук.

Командувач Медсил ЗСУ також окреслив ще одну проблему: "турнікетний синдром" у зв'язку з проблемами вчасної евакуації з поля бою. Адже занадто тривале використання турнікету може призвести до ампутації кінцівки в майбутньому.

"На жаль, затримки в евакуації поранених стають причиною обговорення синдромів, пов'язаних із застосуванням турнікетів. Варто зазначити, що це не є провиною медичних працівників, які не змогли надати допомогу вчасно, а радше наслідком неможливості оперативно вивезти постраждалих із небезпечних зон. Саме тому ми підкреслюємо критичну необхідність броньованого санітарного транспорту і розглядаємо різні наземні платформи, такі як дрони, для забезпечення евакуації поранених з районів бойових дій", - зазначив Казмірчук.

За його словами, саме ЗС України ініціювали зміни до принципів конверсії турнікету, і наразі в країнах НАТО також запроваджуються запропоновані зміни. Йдеться про те, що конверсію може здійснювати відповідно навчений військовослужбовець або бойовий медик, а не лише медичний персонал на подальших етапах евакуації.

Як повідомляв Укрінформ, 14 березня ц.р. Укрзалізниця разом із Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури, Міністерством оборони, командуванням Медичних сил продемонстрували медичний евакуаційний поїзд.

Related posts