Apple планує інвестувати величезні суми в партнерство з PlayStation для адаптації ігор на своїх пристроях.
Ми стоїмо на межі суттєвих перетворень. Невелика угода може суттєво вплинути на платформу Windows. Два безпосередні суперники можуть виявити спільні інтереси та об'єднати зусилля для протистояння Microsoft.
За останній місяць три джерела заговорили про переговори між двома найбільшими IT гігантами та їхню можливу співпрацю. У цих чутках немає явних протиріч і виглядають достовірними у світлі останніх подій. Обидва гіганти потребують розширення своїх сфер впливу і вони не є прямими конкурентами. Взаємний союз із серйозним впливом на відео ігрову індустрію та ринок домашніх розваг. Сьогодні хочеться докладно розглянути можливість такого союзу та наслідки для оточуючих.
Вся суть чуток: Apple запропонувала 1,8 млрд доларів за портування 8 ігор від внутрішніх студій Sony на платформу яблучної корпорації.
У 2020 році світ дізнався про існування нового процесора та гравця на ринку мікроелектроніки. Кампанія з величезним фінансовим капіталом прогнула індустрію під свої бажання. Спірна технологія з деякими особливостями. Яблучна корпорація - це єдиний гравець на ринку, що підтримує та розвиває 2 операційні системи на двох різних архітектурах. Це сильно б'є по фінансовому благополуччю і потребує серйозних вливань у розвиток. Об'єднання архітектури двох платформ сприятиме зменшенню вливань на розробку. Але є підводні камені - складний перехідний період та підтримка з боку сторонніх розробників. Що б все йшло гладко і великі бренди не бурчали - їх необхідно зменшити та вирішити фінансові розбіжності. Величезні бюджети на вирішення багатьох питань.
Apple M1 — це процесор, створений на основі архітектури ARM, розроблений спеціально для пристроїв компанії Apple. Серед його найбільш помітних переваг варто відзначити передові технології виробництва. З достатніми фінансовими ресурсами компанія може зайняти лідируючі позиції у виробничих ланцюгах та вивести на ринок продукцію раніше своїх конкурентів.
Протягом останнього десятиріччя на ринку настільних комп'ютерів спостерігається рівновага між Microsoft та Apple. Зміни у частках ринку є мінімальними і зазвичай вирівнюються протягом кількох кварталів. Коли мова заходить про iMac, зазвичай звучить зауваження, що він не призначений для ігор. Хоча для MacOS існує чимало ігор, їх кількість виглядає незначною в порівнянні з пропозиціями на Windows та Steam – це, швидше, як "пограти в пасьянс після обіду".
У листопаді 2023 року відзначається незвичайна подія: на iPhone оголошують про вихід Resident Evil Village.
Ми не будемо акцентувати увагу на якості портованої гри чи на реакції суспільства на цю подію. Найважливіший аспект – це сам факт. На процесорі Apple M1 вдалося запустити AAA-гру з незначними обмеженнями.
Ця подія активно висвітлювалася у засобах масової інформації. Гра не першої свіжості від видавця другої величини виповзла у топи обговорень та цитування. А що буде, якщо мова зайде про більш важкі релізи та іменитого бренду?
Цією фразою прикриваються багато видавців, але Sony PlayStation стоїть окремо. Коли кажуть, що нова God of War: Ragnarök виглядає "дорого-багато" - віриш у сотні мільйонів витрачених на розробку. За останні 5 років мало розробників змогли здивувати візуальну складову. Але у японців є особливість - ігри обмежені своєю рідною платформою і кількість потенційних покупців помітно менша, ніж у конкурентів. Зростають ризики "не окупності" та провалу. Занадто мало варіантів для "маневру" та "експериментів". Вже недостатньо утримувати планку "найкращі в індустрії", потрібно підтримувати планку "краще, ніж учора" та вигравати на тлі своїх шедеврів.
Усі три ігри сприймалися як незначний крок уперед у вже знайомій концепції. Вони виглядали трохи вдосконаленими та розширеними, але відчуття новизни вже не було. Три продовження з рейтингом 11 з 10 не викликали захоплення, оскільки їхній формат став передбачуваним. Потрібна справжня революція, яка б справила враження! Через це інтерес до ігор знижується, а разом із ним і їхня економічна вигідність.
Багато власників персональних комп'ютерів не знають про цю гру. Вона є ексклюзивом для консолей PS3 і PS4. Це медитативний проект з приємною візуальною складовою.
Це перший ексклюзив, що протоптав доріжку у новий світ. За ним були інші знакові проекти.
Чи помічали ви, що всі ці проекти мали одну спільну рису? Їх первісний випуск відбувся на Epic Games Store, а не на Steam. Але це ще не все – в той же час компанія Sony придбала 5% акцій Epic Games. Це був результат тривалих та складних переговорів… Отже, при належному підході самураї здатні до компромісів і можуть знаходити спільну мову.
2020 року на персональних комп'ютерах виходить Horizon Zero Dawn і починається нова епоха. І тут слід розуміти тонку грань. Xbox зливає свої ігри, тому що у нього вибору немає і це єдиний варіант відбити вкладення. PlayStation зливає свої ексклюзиви, тому що вона монополіст на ринку домашніх ігрових систем та намагається залучити на свою платформу користувачів персональних комп'ютерів. Але у всій цій метушні є корпорація Apple, що стоїть осторонь і дивиться розкривши рота: "А мені подарунків на свято життя"?
Деякі самовпевнені особи розповідають, що Xbox Game pass - це найкраща ігрова підписка. Кумедне формулювання. Шанувальники коробокса повторюють цю мантру щоранку замість молитви. Чомусь я весь час вважав, що якість продукту завжди можна виразити у грошовому еквіваленті або, як у нашому випадку, серед передплатників. 1 млрд. користувачів ігрової підписки Apple Arcade проти 32 млн. у Xbox Game Pass. І йдеться не про новий продукт, що не встиг про себе заявити, а про усталений за довгі роки.
Необхідно зробити ще одне роз'яснення, адже багато людей не усвідомлюють цього. Компанія Apple пропонує кілька різних серій продуктів:
На всіх пристроях можливо запускати ігри, використовуючи геймпад для керування. Однак є одне суттєве "але". У списку проектів бракує великих тайтлів, і не всі користувачі задоволені такою ситуацією. Існує значна кількість платоспроможних гравців, які віддають перевагу платформі свого конкурента.
Японська компанія терміново шукає нові можливості для збуту своєї продукції. Apple активно працює над значними релізами, щоб конкурувати з Windows. Обидва гіганти технологічної індустрії є явними суперниками і неодноразово стикалися у відкритих конфліктах. Вони об'єднують зусилля проти Microsoft та прагнуть знизити її вплив на ринку. Деякі проблеми можуть бути вирішені за допомогою значних фінансових вливань або нових технологій. Ідея про те, що Тім Кук може запропонувати японським розробникам певну суму грошей для випуску своїх ігор на платформі Apple, виглядає цілком реалістичною і вигідною для обох сторін угоди.